Şeyh Naim Kasım'dan Lübnan yönetimine çağrı: Bu anlaşmadan geri dönün

Hizbullah Genel Sekreteri Şeyh Naim Kasım, Lübnan ile siyonist rejim arasında imzalanan çerçeve anlaşmasını sert sözlerle eleştirerek bunun egemenlikten taviz anlamına geldiğini söyledi. Kasım, Beyrut yönetimini anlaşmadan vazgeçmeye ve İran-ABD mutabakatına bağlı kalmaya çağırdı.

28 Haz 2026 - 08:50 YAYINLANMA
0 GÖSTERİM
Şeyh Naim Kasım'dan Lübnan yönetimine çağrı: Bu anlaşmadan geri dönün

Hizbullah Genel Sekreteri Şeyh Naim Kasım, Lübnan ile siyonist rejim arasında Washington'da imzalanan çerçeve anlaşmasına sert tepki gösterdi. Yazılı açıklama yapan Kasım, anlaşmayı "vahim bir düşüş", "utanç" ve "egemenlikten taviz" olarak nitelendirerek Lübnan yönetimini bu adımdan geri dönmeye çağırdı.

Kasım, anlaşmanın siyonist rejimin Lübnan topraklarındaki işgalini uzun süre meşrulaştıracağını belirterek bunun işgal altındaki bölgelerin ilhak edilmesine zemin hazırlayabileceği uyarısında bulundu.

Siyonist rejimin Lübnan'dan çekilmesini Hizbullah'ın silahsızlandırılması şartına bağlayan yaklaşımın tüm kırmızı çizgileri aştığını ifade eden Kasım, bunun ülkenin geleceğini siyonist rejimin dayatmalarına teslim etmek anlamına geldiğini söyledi.

Hizbullah lideri, Beyrut yönetimini doğrudan müzakereler yoluyla elindeki önemli kozlardan vazgeçmekle suçladı. Kasım, siyonist rejimle yürütülen görüşmelerin, Lübnan'ın herhangi bir baskı unsuru bulunmadığı bir ortamda karşı tarafa ücretsiz taviz verilmesi anlamına geldiğini belirtti.

Anlaşmanın ulusal egemenlik ilkesiyle bağdaşmadığını dile getiren Kasım, siyonist rejime hiçbir karşılık vermeden siyasi ve güvenlik alanında önemli kazanımlar sağladığını ifade etti.

Kasım ayrıca, İran İslam Cumhuriyeti ile ABD arasında imzalanan mutabakatın askeri saldırıların durdurulmasını, Lübnan'ın toprak bütünlüğü ile egemenliğinin güvence altına alınmasını ve belirli bir süre içinde nihai anlaşmaya varılmasını öngördüğünü belirterek, Lübnan yönetiminin bu fırsatı görmezden geldiğini ve siyonist rejimin çıkarlarına hizmet eden farklı bir yolu tercih ettiğini söyledi.

Çerçeve anlaşmasında Lübnan ordusunun konuşlandırılması ve güvenlik yükümlülüklerinin denetlenmesine ilişkin maddeleri de eleştiren Kasım, bu düzenlemelerin siyonist rejime Lübnan'ın iç işleyişini denetleme imkânı verdiğini ve işgal altındaki bölgelerden çekilmeyi ülke genelinde direnişin silahsızlandırılması şartına bağladığını kaydetti.

Kasım, herhangi bir anlaşmanın yalnızca siyonist rejimin Lübnan topraklarındaki işgalini sona erdirmeye odaklanması gerektiğini vurgulayarak, işgalci konumundaki siyonist rejimin hiçbir ek şart öne sürmeden Lübnan'dan çekilmek zorunda olduğunu ifade etti.

Hizbullah'ın söz konusu anlaşmayı tanımadığını açıklayan Kasım, İran-ABD mutabakatının uygulanması ve siyonist rejimin Lübnan topraklarından çekilmesi için siyasi ve diplomatik baskının sürdürülmesi çağrısında bulundu. Direniş seçeneğinden vazgeçmeyeceklerini belirten Kasım, Hizbullah'ın en zor şartlarda dahi sahayı terk etmediğini ve işgale karşı mücadelesini sürdüreceğini söyledi.

Öte yandan Lübnan Meclis Başkanı Nebih Berri, ülkede fitneden uzak durulması ve itidalin korunması çağrısı yaptı. Lübnan Cumhurbaşkanı Joseph Avn ise çerçeve anlaşmasını ülkenin tüm toprakları üzerindeki egemenliğini yeniden tesis etme yolunda ilk adım olarak değerlendirdi.

Siyonist rejim Başbakanı Binyamin Netanyahu ise Hizbullah silahsızlandırılmadığı sürece güvenlik kuşağından çekilmeyeceklerini belirterek, anlaşmanın Lübnan ordusunun yalnızca siyonist rejim ordusunun tavsiyesi doğrultusunda belirlenen iki pilot bölgede konuşlanmasına imkan tanıdığını ifade etti. (İLKHA)

Kaynak :
İLKHA

YORUMLAR

Maksimum karakter sayısına ulaştınız.

Kalan karakter: