Güney Kore’de köpek eti yasağı öncesi yüz binlerce köpek kayıp

Güney Kore'de 2027'de yürürlüğe girecek köpek eti yasağı öncesinde yüz binlerce köpeğin akıbeti bilinmiyor. Resmi verilere göre yalnızca yüzlerce köpek sahiplendirildi.

28 Haz 2026 - 21:25 YAYINLANMA
0 GÖSTERİM
Güney Kore’de köpek eti yasağı öncesi yüz binlerce köpek kayıp

Güney Kore Tarım Bakanlığı verilerine göre 2024'te 400 bin ila 450 bin köpek et üretimi için yetiştiriliyordu.

Bugün ise bu sayı sadece 20 bine kadar düştü. Tüketim istatistikleri resmi olarak tutulmasa da 51 milyon nüfuslu ülkede köpek eti yiyenlerin küçük bir azınlıkla sınırlı olduğu kabul ediliyor.

Hükümet, çiftçilerin geçişini kolaylaştırmak için her köpek başına 600 bin won'a (yaklaşık 390 dolar) kadar tazminat teklif etti. Ancak hayvanların nereye gittiği takip edilmedi.

Bakanlık müfettişi, "Rolümüz çiftlik ve kesimhanelerde köpek kalmadığını doğrulamak ve tazminatı sağlamak. Köpeklerle ne yapıldığı bizi ilgilendirmiyor." açıklamasını yaptı.

Bir milletvekilinin elde ettiği verilere göre şubat ayına kadar sadece 623 köpek sahiplendirildi, yaklaşık 500'ü de barınaklara gönderildi. 

Hayvan hakları örgütü CARE'den Kim Young-hwan, "Eğer büyük sayıda köpek sahiplendirme programlarına girseydi, bizim gibi örgütler bunu bilirdi. Çiftliklerden kurtarılan köpekler için herhangi bir kampanya görmedik." diye belirtti.

Güney Kore'de köpek eti tüketimi genç nesil arasında hızla azaldı.

Hayvan hakları grupları, yasağın köpeklerin refahı için önemli bir adım olduğunu kaydederken eski çiftçiler şikayetçi. Endüstri hızla yok olsa da yüz binlerce köpeğin akıbeti belirsizliğini koruyor.

Kaynak :
İLKHA

YORUMLAR

Maksimum karakter sayısına ulaştınız.

Kalan karakter: